Tweet If You Like It Inshaallah

Thursday, October 21, 2010

Bagaimana nanti aku?


Aku berfikir hari ini tentang kematian.Semua yang hidup pasti akan mati.Orang orang yang ternama bila mati mereka akan diingat dengan pangkat mereka.Tapi aku.....? Siapa lah yang akan ingat akan diri ku kelak?
Aku cuma orang biasa yang bangun tidur pergi ke kerja,makan,minum kemudian balik.Bila malam harinya aku tidur.....Melakukan solat itupun terkadang pincang tak cukup kesemuanya.Ada saja yang tertinggal.
Begitulah sehari hari.Ini semua belum termasuk dosa dosa yang terkadang aku lakukan.Aku tidak mahu melakukannya tetapi naluri insan ku,nafsu begitu cenderung ke arah itu lalu aku melakukannya.Aku merasa berdosa pada tuhan,seperti anak kecil yang tertangkap mencuri.aku takut....aku memohon ampun,namun di lain masa aku berbuat lagi dan lagi dan lagi.Perkara yang membimbangkan aku,apakah aku akan mati ketika melakukan dosa dosa itu?Aku takut kalau begitu jadinya,lalu aku akan keseorangan di dalam kubur dengan dosa dosa ku.Musnah lah aku kalau begitu.Ilmu yang ada di dada ku belum boleh melarang aku untuk tidak berdosa. Aku tidak kuat.Lemahnya aku dalam hidup ini.Satu peperangan yang aku selalu kalah-nafsu ku sendiri.Kalau begini terus bagaimanakah aku nanti di depan maha pencipta?Aku berharap amalan amalan aku akan dapat menolong aku tapi apakah amalan amalan aku yang sudah sudah di terima?Bagaimana nanti aku bila saat kematian menjemput ku?

No comments:

Post a Comment